GNOME.Asia Summit 2015

11205083_838605296233708_3137139592974611528_n

This is my story about this event and pardon my broken english 😐

I have trouble with provider internet connection since one month ago which is one of the biggest provider in Indonesia that made me unsubscribe. Accidentally which is one of our sponsor of the event. Haha

The story begin..

I known about this event from Haris, one years ago..he told me about Indonesia will be next venue for GNOME.Asia Summit 2015 and i’m very exiting to be part of that event.

Why am i join?

I’m joining because i have no job (seriously) 😀

Don’t ask me about programming, i didn’t understood about that.

I’m just Linux user, I’m support BlankOn in recent years. Although I just known some of developer BlankOn in personally since 2011 neither gave a big contribute to them.

So i’m applying as a volunteer and to be a local committee. They call me “Miss Ministry of Finance” and on the first day i met Akshai (Speakers of GNOME.Asia Summit 2015 from India), he called me treasure..haha

This is my first time to be part of International event. I’m thankfull and proud to be part of them who brought this event to Indonesia.

Shoes sponshorship from FANS

Shoes sponshorship from FANS

This is my second time get shoes from same manufacturer. I’m so happy because FOSS always give me benefit in my life, such as this shoes. This is originally from Indonesia (my lovely country) and the factory made this with Linux. How’s great!

Day 0 – Thursday, 07 May 2015 | workshop

We were being very busy during the event come closer. We were doing this and that, to made the event be perfect.

Yes absoulutely we have mistakes and minus preparing for this event, because many of our team is newbie including me but we learnt together giving the best.

This is not first day for the event, but this is like a starter. We being more busy today. We split our team be some part of small team, because we must preparing the day of summit during the day of workshop.

IMG_20150507_101304

me, hadi, nida, umul

17246833740_f10950eff4_z

Crowd of workshop at Auditorium Fasilkom UI

other guys do preparing for summit day

Other guys do preparing for summit day at Balairung

Thanks to Infinys for lunch sponsorship at workshop

Thanks to Infinys for lunch sponsorship at workshop

Julita, me, Andre, Olav

End of workshop

End of workshop

Day 1 – Friday, 08 May 2015 | Summit Day

Welcome to the event

Welcome to the event

17991560101_7ba03f294a_z 17990897145_f69b8b0c4d_o

The day starts with registration at reception desk, all of participant doing this for get facilities such as t-shirt, goodies bag, schedule of event, sticker, coupon for lunch and ID card of course.

Participant at reception desk

Participant at reception desk

The summit day was opening with speech from Mr Aidil Chendramata (Ministry of Communication and Informatics)

17579390316_fb37be4011_z

and continued speech from Mrs Mirna Adriani (Dean of Fasilkom Universitas Indonesia)

17418519018_65a6057132_z

All of local committee being more busy this day and we are using handy-talkie for communication with each other.

Standing with Inkscape book banner

Brought handy-talkie and pose beside Inkscape Book banner

Crowd of summit

Crowd of summit

17410112033_c412bffddb_z

With Mba Indah from Fasilkom UI. She helped us so much

 

I was doing some task about payment that we have pay off.

16966275523_f3d466467f_z 17601717321_7d6f6979f1_k

I borrowed Piko’s laptop to made an online payment, that’s why he stand up beside me. Hehe.. Thanks Piko

me and piko

me and piko

We closed the first day of summit with another spirit welcoming next day 😀

17585705511_da581d336f_z 17399216089_3b80c29ac0_z

Accidentally..when i was looking for dinner we met some speakers, so we have dinner together 🙂

We have good dinner at Sate khas Senayan

We have good dinner at Sate khas Senayan

Day 2 – Saturday, 09 May 2015 | Summit Day

We were welcoming this day with happiness

17654875631_e1238f0768_z

We should taping or interviewing some speakers and participant at venue, but we missed it. So we have not more video about this event. So sadly 😦

17512207649_bf3c4a3813_o

 

Actually, I’m so interested to be part of GNOME member, but until now i didn’t know how to start. I didn’t know what my best way to contribute. Anyone could help me explain how i must start?

 

17475720068_aaa8d42bba_z

tobi, kat, siska, me

Some bad things were happened on that day, but over all summit gone well. Such as our lunch were coming very late because of traffic, thanks for participants kindness for waiting patiently 🙂

18093571682_fc700210ac_z

We were so serious listening Kat class. Julita always push me to be part of GNOME member, but I’m so dumb to understand everything about that things 😦

17472420180_0938fded42_z

17683001621_ac914974e8_z

17494896540_3c7e9d0b02_z

17470415360_0ba37f1c9b_z

End of summit

Thanks for all who was coming to GNOME.Asia Summit 2015. Thanks for our sponshorship who made it happened.

17466951368_035b82deb2_z

One day tour

We (local committee and speakers) made one day tour around Jakarta. We went to TMII (Taman Mini Indonesia Indah) and National Monument (Monas). One day tour was so fun 😀

17589090111_fc11d998b0_o 17589085421_93c5f005dc_z

We become a thief #lol

I envy them, they are very sweet couple

17584638641_42232d5154_o

Looked..our hands can’t wait for that fruits *drooling

17401295508_e5e4fe1633_h

in front of Tugu Monas

Looked..how’s our skin very different but we have same soul for FOSS 🙂

17398381269_2f30eeaf0f_o

my hand with butterfly ring

 

 

 

 

 

 

I hate to say good bye with all of your guys. Hope we will meet again someday..

 

all of picture was taken from flickr groups GNOME.Asia 2015

Advertisements

Roadshow GNOME.Asia Summit 2015 di Seminar Reboan

Dalam rangka menyambut datangnya GNOME.Asia Summit 2015 pada tanggal 7-9 Mei 2015, kami selaku panitia lokal mengadakan acara Roadshow yang bertujuan untuk lebih memperkenalkan lagi acara GNOME.Asia Summit kepada kalangan pelajar/mahasiswa khususnya & masyarakat umum.

15 April 2015

Nah..Kemarin merupakan rangkaian roadshow pertama yang kami lakukan. Bekerjasama dengan Fasilkom Universitas Indonesia Depok, dalam acara bertajuk “Seminar Reboan” yang mengusung tema “HTML 5 dengan Maleo”

roadshow1

 

Awalnya aku bertanya-tanya, kenapa sih dinamakan “Seminar Reboan”?

Mungkin karena seminarnya diadakan/diselenggarakan pada hari rabu? | Bisa jadi..

*tanya sendiri jawab sendiri –”

Langsung aja deh dilirik jepretan acaranya 😀

IMG_20150415_091121

Perkenalkan mereka Panitia menuju suksesnya GNOME.Asia Summit 2015 & mereka jomblo, silahkan yang minat PING!! :p

IMG_20150415_091105

IMG-20150416-WA0001

Aku yang paling ganteng :v

IMG_20150415_130933

Let me take a selfie \m/

 

 

 

 

Diskon 20% untuk pembelian Tumber & Mug BlankOn

WP_20141214_006

Kamu sudah mendengar bahwa Indonesia menjadi tuan rumah perhelatan bergengsi seAsia yang bernama Gnome Asia Summit 2015?? Kalo belum, kamu pasti ketinggalan banget :p

Kapan sih acaranya dan dimana?

Acaranya insyallah akan diadakan tanggal 8-9 Mei 2015 di Balairung Universitas Indonesia, Depok.

Kamu sudah mendaftar jadi peserta?

Kalo belum silahkan cek 2015.gnome.asia/register/

Nah..untuk kamu yang sudah mendaftar jadi peserta, kamu bisa membeli Tumbler & Mug BlankOn dengan potongan 20%!! Harga normal IDR 50.000, kamu juga boleh membayar lebih sebagai sumbangan yg nantinya akan diperuntukan bagi kegiatan BlankOn Linux Indonesia.

Cek toko.blankonlinux.or.id untuk melihat barang lainnya! Karna toko ini multiseller atau penjual berbeda dengan masing-masing barang dan masing-masing kontak tentunya 🙂

Follow juga instagram, facebook, twitter Toko BlankOn.

WP_20141214_003WP_20141214_007tumblerBlankOn

Gnome Asia Summit 2015 : Sudahkah kamu mendaftar?

Tahun ini Indonesia terpilih menjadi tuan rumah acara bergengsi Gnome Asia Summit 2015. Acara tersebut tidak hanya terbatas bagi para penggiat komunitas, namun juga terbuka untuk pelajar, pekerja, pemerintahan, wiraswasta atau bisa dibilang terbuka untuk umum, bagi siapa pun yang berminat dikalangan nasional, Asia bahkan mancanegara. Acara tersebut insyallah akan berlangsung pada tanggal 8-9 Mei 2015 di Balairung Universitas Indonesia, Depok. Kamu dapat memesan tiket acara tersebut melalui Eventbrite. Meskipun yang tertera gratis, kamu dapat melakukan pembayaran langsung sebesar :

  • Rp 100.000 (seratus ribu rupiah) untuk pelajar
  • Rp 200.000 (dua ratus ribu rupiah) untuk umum

Sudah termasuk Goodie bag, kaos, merchendise, snack & makan siang selama 2 hari loh 😀

Ke rekening Bank Mandiri 120-00-1011817-7a.n Dita Miati Saputri (SWIFT Code: BMRIIDJA)

Setelah kamu melakukan pembayaran, jangan lupa untuk melakukan konfirmasi melalui email (dita.m.saputri@gmail.com) atau (gnome-asia-id.googlegroups.com), lampirkan juga tiket eventbrite kamu & bukti pembayaran.

Untuk info lebih lanjut, silahkan kunjungi 2015.gnome.asia/register/

Silahkan merasa bebas untuk bertanya mengenai acara ini melalui aku via email 🙂

Jadi..jangan sampai kehabisan tiket!!

Sampai jumpa di Gnome Asia Summit 2015

poster-registration

Gnome Asia Summit 2015

 

 

poster-january

 

Tahun ini Indonesia terpilih menjadi tuan rumah Gnome Asia Summit 2015 yang akan diselenggarakan pada tanggal 7 – 9  Mei 2015.

Bekerja sama dengan Fakultas Ilmu Komputer Universitas Indonesia & Komunitas Linux yang berbasis di Bogor atau yang lebih dikenal dengan nama GLIB, acara tersebut akan berlokasi di Balairung Universitas Indonesia – Depok.

So.. mark your calender for that event. Don’t missed it!

Jual Mug & Tumbler BlankOn

Haii..haii..

Bekerja sama dengan Toko BlankOn, aku menjual Mug & Tumbler khusus edisi BlankOn Linux Indonesia

Harganya hanya Rp 50.000, tapi kamu boleh memberikan lebih yang akan didonasikan bagi kegiatan pengembangan BlankOn.

Buat kamu yang ingin memilikinya, silahkan hubungi wasap +62896 2211 1066

Ada diskon 20% bagi penulis Panduan BlankOn, buat kamu yang belum menulis…hayuk buruan menulis, supaya dapat diskonnya juga 🙂

Catatan : Bagi penulis panduan sebutkan ID yang kamu gunakan untuk menulis

tumblerBlankOnWP_20141214_003WP_20141214_007

Pameran Toko BlankOn di acara “Launching Root CA”

Selasa, 2 Des 2014

InstagramCapture_7a84c9cf-df10-443c-b2fb-11f732c14033_jpg

Dalam acara “Launching Root CA”, kominfo berbaik hati memberikan kami (Pengembang BlankOn) satu tempat (Booth) untuk pameran produk BlankOn. Acaranya sendiri menurutku kurang menarik dan sepi. Mungkin karena kurangnya promosi dari pihak mereka.

Yang membuat keren acara itu hanya karena ada Para Pengembang BlankOn yang ikut berpartisipasi (*.*)v

Toko BlankOn juga ikut mempromosikan produknya di sana, salah satu produk yang sedang hits adalah Mug & Tumbler berlogo BlankOn. Hayoooo…siapa yang belum punya? Buruannnnn…pesan, sebelum kehabisan loh!

Karna produksi tahap 1 sudah terjual habis, saat ini produksi tahap 2 sedang diproses. Grab it fast!!

Cek instagram @tokoblankon untuk info lebih lanjut mengenai produk dan pemesanan.

Buat kalian yang ingin memiliki CD installer BlankOn 9.1 (Suroboyo), bisa cek panduan untuk info lebih lanjut!

Mug dan Tumbler BlankOn

WP_20141201_001

WP_20141201_009

Aku loh pake sepatu BlankOn by Fans